Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Hur många kramar finns det i världen?

Kategori: Det dagliga livet

Har haft lite ont i rygg/bäcken efter gårdagens vattenaerobics, men helt klart mindre än fruktat. Det verkar som att det kan funka att fortsätta med det, men inte mer än en gång i veckan; får växla med vanlig vattengympa, eller mitt eget träningsprogram... De dagar jag inte går på någon form av vattengympa i rehabbassängen eller motionerar på annat sätt så fortsätter jag med mina promenader, så någon form av daglig träning blir det! Det känns att jag har kommit igång bra med träningen i sommar, och matvanorna är också på gång, även om de inte är optimala ännu!

Har haft en skön eftermiddag med finaste Dessan; åt god sallad på Rådhuscaféet och tittade lite i affärer (fyndade en fin tunika och ett gulligt set till Alice), innan vi gick på bio och såg Hur många kramar finns det i världen? Jag har av olika anledningar ännu inte sett den första filmen (Hur många lingon finns det i världen), men denna var jättebra; härliga skådespelare och tänkvärd story! 

Inte utan att jag saknar mina goa kompisar inom omsorgen i hemstaden när jag ser den...

 

Lite promenerande blev det också..:)

Nu väntar TV-soffan och Maria Wern - Svart fjäril!