Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Teknikstrul och familjemys

Kategori: Det dagliga livet

 Förmiddagen skulle ägnas åt att byta bläckpatronerna jag köpte häromsistens (fel sort; inte särskilt ovanligt när det gäller mig). Det blev dock liiiite svårare än jag kunnat tro, då butiken ifråga inte hade rätt sorts patroner, och dessutom menade att de inte heller hade den sortens skrivare- trots att det var där jag köpte den, för inte alltför länge sedan!!!
Blev hänvisad till en annan butik, som dock var stängd, och en tredje butik som jag aldrig hittade, trots att jag såg skyltarna (och följde dem)! Jag får nog beställa över nätet, om jag ska ha några bläckpatroner...

På eftermiddagen var jag bjuden till mor och far, tillsammans med en väninna till dem, som bor i hemstaden. Givetvis var Broder Daniel samt Lillebror med familj också ditbjudna; alltid trevligt med lite familjemys, särskilt med fasters hjärta, den bedårande lilla Alice, nu hela 22 dagar gammal! Idag fick jag dessutom den stora äran att bli tillfrågad om jag vill vara fadder/gudmor åt Alice, och det är klart att jag vill! <3

 


Vem kan motstå denna ljuvliga lilla varelse?
 

Farfar passar på att busa lite med Alice.
 


Naturen bjöd på ett magnifikt skådespel; blixtar och dunder, och ett rejält regnväder; efter det var luften betydligt svalare och lättare att andas!

 


Efter ovädret kom dessa små varelser fram, och det blev till och med ett litet spindelbråk!