Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Uppfriskande

Kategori: Jobbet

Jag tycker att de damer och herrar som är lite småvresiga är uppfriskande; av dem kan man verkligen få höra de mest oväntade saker!
 
- Jag ska bara ta bort plåstret du har här.
- Nej, det får du inte, de satte ju dit det igår! Förresten så är väl inte du sköterska?!
- Jo, jag har faktiskt varit sköterska i över 10 år...
- Hmmm...
 
- Vad gör du då (apropå arbete)?
- jag är ju sköterska.
- Ja, du säger ju det, men jag tror inte på dig. Vart har de hittat dig? -På gatan, heller??
 
Kan man bli annat än full i skratt av liknande samtal??
 
 
- Att jämföra med den unge man som envisades med att kalla mig "doktor" under hela sin vårdtid, för att han tyckte att jag var så duktig, och hjälpte honom så bra; han förgyllde också min dag, men på ett annat sätt :)

Kommentarer

  • Linnea säger:

    Haha. Tur att du blir uppfriskad av det. Själv skulle jag nog mest bli paff. :)

    Svar: Hihi, ja, paff blir man allt, men det går inte att ta åt sig av det; bättre att se det som en rolig anekdot! :)
    Maritha

    2012-10-18 | 19:56:07
    Bloggadress: http://www.bokblomma.com

Kommentera inlägget här: