Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Stockholm har blivit kallt...

Kategori: Det dagliga livet

Efter dryga tre timmars problemfri tågresa var jag så äntligen på plats i storsta'n. Insåg fort att jag helt hade glömt att kolla upp hur man tar sig till Solna från Centralstationen, men eftersom jag har en smart telefon så kollade jag snart det via SL.se. Bara att ta pendeln mot Märsta... Hmm, undrar om det finns flera stationer än Solna centrum? Nej, hur stort kan Solna vara? Kan inte ta mer än 5-10 minuter att ta sig till hotellet! - Den tanken kom jag att ångra mer än en gång under timmarna som följde..:/

Frågade glatt spärrvakten hur jag skulle ta mig till hotellet, varpå han kollar upp saken, säger att jag måste ta bussen, och berättar vid vilken hållplats jag ska gå av. Hmm... Inser att hållplatsen ifråga ligger utmed motorvägen, utan några större alternativ att ta sig någonstans. Står en stund uppgiven och funderar över vart 17 hotellet kan vara, och hur långt det egentligen är därifrån till Karolinska och Eugeniahemmet??? Kommer åter på att jag ju har en smart telefon, startar Google maps, och börjar traska...

Cirka två timmar (!!!) senare har jag, efter att ha gått genom mörka gränder och på smala stigar som jag aldrig hade trott skulle finnas i Stockholm, hamnat vid ytterligare en motorväg, och mobilens batteri är på väg att ta slut! Efter ytterligare ungefär en halvtimme tycker jag att jag borde befinna mig i närheten av hotellet, men ser bara en byggarbetsplats, ICA och... öde gator... In på ICA och fråga om någon har en aning om vart det förbaskade hotellet ligger, och det visar sig att jag ska följa ytterligare en skogsstig!

Så, efter sju sorger och åtta bedrövelser, och med en förfrusen och värkande kropp som inte är överförtjust över denna behandling så befinner jag mig äntligen på hotellet! Det visade sig att jag blivit uppgraderad till dubbelrum; återstår bara att få upp värmen, och kolla upp hur jag tar mig till Eugeniahemmet imorgon!

Onsdagsmys...

Verkar som att jag har blivit uppgraderad, och fått ett dubbelrum - Nice!


Till och med en TV, visserligen med några år på nacken, och man kan bara få in SVT1, 2 och TV4, dessutom med extremt flimrig bild, men man kan ju inte få allt här i världen..;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: