Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Seminarium och föreläsning dag 1

Kategori: Studier

Eftersom det var första dagen i den nya kursen så inleddes det med allmän genomgång och information/introduktion. Efter förmiddagskaffet var det sedan dags för seminariet, som handlade om Epidemiologi och mest innehöll en massa vetenskapliga begrepp, vet inte riktigt vad det har med denna kursen att göra, och ska jag vara ärlig så hade jag hellre bytt ut det mot extra föreläsningstid..:/

På eftermiddagen hade vi föreläsning av och med en barnläkare, som driver ett eget företag inom skolhälsovården; hon var superintressant att lyssna på, och tiden bara flög iväg! Hade mycket hellre velat ha en heldag med henne istället för förmiddagens något sega seminarium...

Eftersom läkaren var så intressant och givande att lyssna på så drog vi över, och slutade inte förrän närmare 17:15, och var väl tillbaks på hostelet runt 18. Efter det hade jag ganska ont i ryggen och seg i huvudet, så jag kände inte att jag orkade hitta på något särskilt. Efter en snabb tur till ICA tvärsöver gatan blir det nu slappa med TV och en god bok :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: