Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Dagens goda gärning

Kategori: Det dagliga livet

Efter en natt med 100 uppvaknanden trodde jag inte att det var sant när klockan ringde, 05:45 imorse..:/ Uppenbarligen var det dock sant, så det var bara att gå upp och hoppa in i duschen. När jag kom ut från lägenheten hörde jag någon som jamade högt "Konstigt att det hörs så tydligt här ute när Teal'c jamar..." tänkte jag, knappt vaken, innan jag insåg att det satt en katt i trappuppgången! Då kom jag att tänka på lappen som suttit på ytterdörren hela veckan, om en vit katt som sprungit bort här på gatan! Hon kom glatt till mig när jag lockade på henne, men såg ganska frusen och hungrig ut. När fästmannen sedan ringde det nummer som stod på lappen blev ägarna jätteglada, och återseendet kärt  :) Det visade  sig sedan att hon ramlat/hoppat från tredje våningen, så hon hade verkligen varit ute på äventyr!

Dagen på jobbet blev ganska lagom, jobbade med bästa Fatme, och det är alltid kul och blir alltid bra!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: