Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Fredagsmys

Kategori: Det dagliga livet

Funderar alltmer över det faktum att "fredagsmys", och mys överhuvudtaget är synonymt med god (oftast onyttig) mat, dryck samt godis, chips och snacks i överflöd! Givetvis har den välkända TV-reklamen bidragit till detta, men jag tror att det var ett ganska etablerat fenomen redan innan.
 
Till att börja med så vill jag påpeka att alla faktiskt inte arbetar dagtid, måndag till fredag, utan att vi faktiskt är ett ganska stort antal som arbetar på obekväma arbetstider. Delvis därför så tycker jag att vi ska befria myset, och mysa mer alla dagar i veckan!
 
För det andra vill jag också påpeka att man mycket väl kan mysa utan en massa onyttig mat, godis och snacks. Jag tycker för min del att samvaro och närhet är vad som kännetecknar myset!
 
Vad karaktäriserar ditt mys, och när myser du?
 
 
Att tända en massa väldoftande ljus och kura ihop under en filt med en god bok tycker jag är mysigt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: