Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Ute i blåbärsskogen!

Kategori: Det dagliga livet

Idag begav jag och Camilla ut i skogen för att se om vi inte kunde hitta lite blåbär och/eller svamp. Vi hade hört lite blandade åsikter om vad som fanns, och hur mycket. Dessutom hade vi ingen aning om vart vi skulle åka, så vi gav oss ut på vinst och förlust.
 
 
Ganska snart hittade vi en perfekt skog, och gav oss ut i det okända...
Någon liter blåbär och några vildhallon var blev det innan regnet kom, men någon svamp såg vi inte röken av! Vi är dock heeelt eniga i att någon måste ha varit där innan och plockat all svamp, för det måste finnas svamp i den skogen!
 
Så, med livet som insats och risken att både möta vildsvin och hitta döda bärplockande polacker så klarade vi oss undan nästan helt oskadda (myggorna fick sig ett skrovmål, men det får lite Cetirizin råda bot på), och med an massa härliga blåbär med oss i bagaget, och dessutom fick vi tillbringa några härliga timmar i skogen!

Kommentarer

  • Malin säger:

    Hej!
    Tack för ditt tips ang tandläkarkostnader :)
    Kul att en ny läsare hittat min blogg då :)
    Jag blev akut sugen på blåbär nu, ser gott ut och visst är det alltid trevligt med ett par timmar i skogen :)
    Ha det!

    Svar: Varsågod :) Jag blev själv så glad när jag fick veta det att jag gärna vill dela med mig till alla som vill höra :)Blåbären är sååå goda, särskilt de man plockat själv!
    Maritha

    2012-07-31 | 22:36:43
    Bloggadress: http://anglavingarochappelskruttar.blogg.se

Kommentera inlägget här: