Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Mysigt nyårsfirande

Kategori: Nöjen

Denna nyårsafton firade jag och fästmannen hemma, på tu man hand. Vi hade det riktigt lugnt och mysigt; det var verkligen en toppenkväll!

 
Nyårssupén bestod hos familjen Johansson/Eriksson av toast Skagen till förrätt och oxfilé med haselbackspotatis, bérnaisesås och coleslaw till huvudrätt.


Vid 23-tiden korkades champagnen upp :)

   
Givetvis så hade även vi lite fyrverkerier!

   
Jag tyckte att det kändes som att det var mer fyrverkerier än vanligt, någon mer som upplevde detta?



Jag tycker att det är supermysigt med de kinesiska lyktorna, som blivit alltmer vanligt att skicka upp istället för/som komplement till fyrverkerier, det vill dock till att planera när, var och hur man ska skicka upp den, om man inte vill att det ska gå för den person vars lykta fångades av en vindby och tände eld på vinden till ett grannhus... Som tur är så slutade det ju väl denna gång, men det vill uppenbarligen till att vara uppmärksam när man skickar upp dessa lyktor!

     
Jag måste erkänna att jag är barnsligt förtjust i fyrverkerier (om ni inte har anat det redan); jag njuter verkligen av att titta på dem, men är lite fånig när det gäller att tända dem- Har en inbyggd fobi för att inte hinna springa ifrån den innan den smäller/ar iväg, vilket leder till att jag närmast panikslaget springer ifrån dem (och risken är överhängande att jag snubblar över mina egna fötter). Därför får fästmannen för det mesta sköta själva skjutandet av fyrverkerierna!

Sammanfattningsvis så hade vi en supermysig början på år 2012!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: