Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Berikande arbete!

Kategori: Jobbet

Ett abrupt uppvaknande efter en ofrivillig sovmorgon satte tonen för hela resten av dagen; det var länge sedan en dag försvann som fort som den här! Vi har just nu många och väldigt svårt sjuka patienter inlagda, så det är mycket att göra, och mycket som tar tid. Jag tycker dock att detta är det roligaste; patienter som är svårt sjuka i lite mer ovanliga sjukdomar triggar mitt intresse och min nyfikenhet! Detta i sin tur gör att jag lär mig mycket och utvecklas massor varje dag!

Det är också härligt när man kan hjälpa sina patienter, och göra en skillnad för dem i vardagen. Idag hade jag hand om en liten dam som blev så glad över vad jag gjorde för henne att hon ville/kommer att skriva brev till mig senare, och berätta hur det går för henne! Det är sådant som går rakt in i hjärtat, och gör att man går med lätta steg till jobbet!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: