Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Rehab och oplanderat jobb

Kategori: Det dagliga livet

Imorse fick jag ge mig upp i svinottan (kl: 07:30...), för att ta mig till första besöket hos den nya arbetsterapeuten. Eftersom jag bytte tillbaks till min gamla sjukgymnast när hon kom tillbaks från föräldraledigheten så blev jag även tvungen att byta arbetsterapeut, för att de vill vara stationerade på samma ställe, så att de kan samarbeta optimalt. Krångligt? -Jag vet, men det är antagligen det bästa... Idag gick vi mest igenom vad jag gjort med den tidigare terapeuten och vad vi hade haft för planer, samt hur läget har förändrats sedan i somras. Jag fick även utskrivet ett finfint glidlakan också, förhoppningsvis kan det göra det mindre smärtsamt att vända sig i sängen.

När jag satt i väntrummet på rehab så ringde chefen, och frågade om jag kunde jobba ikväll istället för på fredag, så efter rehabbesöket blev det till att handla och åka hem och vila en stund, innan det var dags att fräscha till sig och åka till jobbet. Tyvärr tycker jag att nervsmärtorna och domningarna blir allt värre, får börja använda min sittdyna mer frekvent, och se om det kan hjälpa lite... Hoppas få komma till ortopeden snart! Pratade med en arbetskamrat som är tillfälligt omplacerad på grund av i princip samma ryggproblem som jag har, och hennes operation hade blivit tidigarelagd med flera månader eftersom hon blivit försämrad och ringt och pratat med dem. Detta innebär också att hon kommer tillbaks till oss snarare, vilket är superkul; hon är saknad!

På jobbet lade chefen fram en liten plan/förslag för mig på jobbet nästa år, hoppas att det kan gå i lås...
Vi kom också fram till att jag inte alls kan vara helledig på fredag, eftersom jag då har Nationell klinisk slutexamination med en sjuksköterskestudent, det är väl en fördel om examinatorn är där..;) Jag får vara ledig nästa fredag istället, det blir lika bra det!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: