Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Julledighet!

Kategori: Det dagliga livet

Efter att ha jobbat varenda jul sedan jag var 15-16 år så känns det väldigt konstigt men helt fantastiskt att vara ledig nästan hela helgerna! Jag har inga problem med att förstå att detta kan vara beroendeframkallande..;)

Efter att ha varit ledig i tre dagar var jag nu inne och jobbade ikväll; en lagom lugn kväll som singeltur, och de flesta patienterna var faktiskt kvar sedan jag jobbade senast, det är alltid lite lättare när man känner dem! Sedan skulle jag ha jobbat imorgon, men blev ledig som kompensation mot att jag tog en extrakväll för två veckor sedan. Detta innebär att jag nu inte jobbar mer i år! Är dessutom ledig i början av nästa år, och går inte på förrän torsdag nästa vecka! Det märks onekligen en stor skillnad på att jobba 50% jämfört med 100%, det gillar min rygg...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: