Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Finaste farmor

Kategori: Det dagliga livet

Idag har jag varit och besökt finaste farmor. Hon är inte dålig; fast hon är liten och har förslitningar i hela kroppen så håller hon på och pysslar ute i sin trädgård och växthuset så fort vädret tillåter! Hon tycker att det är extra skönt att ha något att sysselsätta sig med efter att farfar dog, kan bara tänka mig hur tomt det ska vara att förlora sin livskamrat efter så många år tillsammans!
 

 
Jag vet ingen som har så gröna fingrar som min farmor; hon får till och med gröna bladväxter att blomma! Nu är hon dock lite besviken över sommaren som varit, på grund av att blommorna inte slagit ut som de ska...
 
Hon visade mig stolt sitt lilla lamm, som föddes härom dagen, och kommer som en blixt när hon ropar på henom :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: