Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Skulle Du gå till en 105 år gammal läkare?!

Kategori: Aktuellt

Läser att världens äldsta läkare avled i söndags, vid den imponerande åldern 114 år. Hon började arbeta som barnläkare 1931, och gick i pension 70 år senare, vid 103 års ålder! Det är imponerande siffror, men jag måste faktiskt säga att jag inte gärna skulle ta mitt barn till en 103 år gammal doktor... Hur pigg och alert man än är för sin ålder så sker faktiskt ett inte obetydligt biologiskt åldrande, och dessutom undrar jag hur en 103-åring klarar av att hänga med i den snabba utveckling som sker inom sjukvården???

oto:Jobbade till 103 Leila Denmark började jobba som läkare 1931 och gick i pension 70 år senare. Nu har hon somnat in 114 år gammal.oto:

Hur imponerande det än är så hade jag inte velat ta mitt sjuka barn till henne...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: