Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Behövs det en manskanal på TV???

Kategori: TV

Ulf Brunnberg har planer på att starta en manskanal på TV, och kändiseliten rasar - härligt med detta ständiga rasande, jag vet inte när jag senast rasade över något, kanske är jag alltför utslätad och blasé, men jag skulle i alla fall aldrig komma på tanken att rasa över att Brunnberg vill starta en manskanal.

Brunnberg menar att alla TV-kanaler är "tjejkanaler" nu för tiden, och går extra hårt åt TV 4, som han menar bara visar program om inredning och kläder. Brunnbergs manskanal ska innehålla boxning, vetenskap, historia och speedway.

Belinda Olsson
, programledare för Debatt, menar att Brunnberg har hamnat helt snett i sitt resonemang, och tycker att Brunnberg ska kalla hem hästarna till stallet.
Renée Nyberg undrar om Brunnberg är den typ av man som är uppgrävd ur en grotta någonstans? Hon tycker att han känns extremt mossig och omodern, och tycker att han borde gå ner i sin grotta igen...
Filip och Fredrik ifrågasätter om Brunnberg verkligen har de pengar som krävs för att starta en egen TV-kanal, men tycker å andra sidan att det är bra att han håller sig sysselsatt...
Till och med Bert Karlsson, som jag av någon anledning har fått för mig är något av en mansgris (förlåt mig, Bert!) tycker att det verkar dömt att misslyckas, och att Brunnberg ska hålla sig till skådespeleriet.



Agneta Sjödin skrattar åt saken, och konstaterar att det är härligt att vi har demokrati, och att hon gillar ishockey, vilket Brunnberg kanske kallar "manssport", och vill ha med på sin TV-kanal?
Gry Forsell tycker att Brunnberg ska köra på - om han lyckas så är det bara roligt och om han misslyckas så blir hon inte förvånad. "Han är ju bara en konservativ gammal surgubbe."

Paolo Roberto
menar att vi lever i en demokrati, folk får göra vad de vill och säga vad de vill – utom när det handlar om något som gynnar män. Roberto håller med Brunnberg om att media bara visar kvinnoprogram, och att det behövs en manskanal, så där finns i alla fall en säker tittare!

Min spontana fråga är när historia, vetenskap och sport blev "mansämnen"??? Jag måste ha missat det...
Fråga nummer två är om dessa ämnen skulle försvinna från alla andra kanaler, så att de verkligen skulle bli "kvinnokanaler" - Vem bestämmer i så fall vilket ämne som hör vart, skulle det tillsättas en särskild kommitté, eller vore det Brunnberg själv som bestämde?
Fråga tre gäller de män som är så fräcka att de är programledare för de "kvinnoprogram" som Brunnberg väljer att lyfta fram, exempelvis Ernst Kirschteiger, Martin Timell med flera (givetvis gäller även det omvända); vad händer med dem - klassas de automatiskt som kvinnor?

Kommentarer

  • Malka säger:

    Hahaha! Vilket klockrent inlägg! =) Håller med helt (utom Paolo förstås, men man kanske inte ska förvänta sig alltför komplicerade analyser av honom. Att ha som jobb att bli slagen i huvudet är ju inte så nyttigt för hjärnan).

    Och enligt Brunnbergs sätt att resonera så är väl vi kvinnor som gillar historia, vetenskap och sport egentligen män. Undrar om man kan ta upp det i lönesamtalen: jag är egentligen inte kvinna för jag gillar sport - kan jag få samma lön som min manliga kollega med samma utbildning?

    2011-09-11 | 08:31:27
    Bloggadress: http://yogasmurfen.blogspot.com
  • Maritha säger:

    Blev dock en aning besviken på Paolo; jag har av någon anledning tyckt att han verkar vara en hyvens kille, men nu får jag nog definitivt ändra de tankarna..:(

    Haha, det vore något att komma med på lönesamtalet, undrar vad chefen skulle säga då?

    2011-09-11 | 08:47:29
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: