Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Gästspel på mottagningen

Kategori: Jobbet

Idag har jag gästspelat på vår mottagning; en av sköterskorna där är ledig den här veckan, så då får vi andra turas om att täcka upp. Det var länge sedan jag jobbade där nu, så jag kände mig en aning förvirrad, till och från, men jag lyckades att göra vad jag skulle i alla fall (tror jag)! Förutom alla patienter som regelbundet kommer till mottagningen för olika behandlingar, provtagningar och annat så var det faktiskt även flera patienter som jag har träffat och haft hand om inne på avdelningen, så jag kunde göra ett gott jobb med att ta hand om dem! Det är alltid roligt att återse sina "gamla" patienter, höra hur de mår och se att allt (förhoppningsvis) är på bättringsvägen; det går inte att komma ifrån att man tänker på dem emellanåt, och undrar hur de har det!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: