Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Gunde sjuk

Kategori: Aktuellt

Gunde Svahn är, i alla fall för mig, sinnebilden av hälsa och friskhet - Men inte ens Gunde är immun mot sjukdom. Han har nu varit sjuk i snart fyra månader, med trötthet, hosta och andningsbesvär. Han har ätit tre olika antibiotikakurer utan att bli bra, och börjar nu bli orolig över vad det kan vara. Det jag tycker är märkligt är att man först nu, efter så lång sjukdomstid som 15 veckor (!) tar prover för Mycoplasma och Twar, för att se om det är något av dessa agens som orsakar hans besvär. Man har inte heller gjort någon lungröntgen, utan det väntar han på att få göra i nästa vecka, tillsammans med ett "antikroppsprov". Frågan är om det beror på att Gunde inte har sökt vård, eller om hans VåC-läkare är en aning tröga i starten...



I tidigare artiklar står det dock att man vet att det är Mykoplasma som Gunde har drabbats av, eller var det bara som man trodde..? Infektionssjuksköterskan i mig kan inte heller låta bli att irriteras över att man skriver att han ätit två penicillinkurer, men eftersom penicillin inte hjälper mot Mycoplasma så hoppas jag att det var annat antibiotikum han fick (Jag är en aning miljöskadad, jag vet...)...

Det påminner mig om mina tre månaders sjukdom i vintras; jag lider med Gunde (han verkar dock kunna prata, än så länge...)!

Kommentarer

  • Lasse säger:

    4 Månader känns för mig väldigt snabbt men visst är det för långt, vården är för vissa ett skämt i Sverige.



    Ha en Trevlig Fredag.

    2011-11-11 | 07:48:15
    Bloggadress: http://l-hs.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: