Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Grillpremiär!

Kategori: Det dagliga livet

När man bor i lägenhet så blir det tyvärr inte så ofta av att man grillar, och jag måste erkänna att det var först idag jag hade årets grillpremiär (De andra grillade på midsommarafton, men då hade jag redan åkt därifrån, så det räknas ju inte för min del)!

Jag måste erkänna att vi ibland brukar bryta mot förbudet mot att grilla på balkongen, men eftersom vi bor högst upp så tycker vi inte att det gör så mycket; röken går ju (oftast) uppåt, och ingen av grannarna har klagat än i alla fall...

Allra mysigast är dock att göra som vi gjorde idag; ge sig ut i vår vackra natur och njuta!


På väg genom den vackra naturen... Kan ni gissa vart vi ska?




Rätt gissat- till det gamla kalkbrottet!


Jag tycker att det är fint när man så tydligt kan se de olika lagren/stenskivorna i de gamla kalkbrotten!
Det är bara synd att kommunen inte bryr sig om att hålla efter dessa vackra naturområden bättre; numera är det, som du kan se på dessa bilder, nästan helt igenvuxet av träd runt omkring dammen, som även den snart är igenvuxen.

Även vägen till Ryds grottor är numera så förstörd av tjälsprickning att den är så gott som oframkomlig, utom till fots eller via mountainbike, och det tycker jag är synd; en viss handikapptillgänglighet bör det finnas till dessa vackra platser, och det krävs inte särskilt mycket för att göra i ordning denna väg igen!

     



Till naturen hör även en del djurliv, vi är glada att vi slapp ormarna som mannen vi pratade med varnade oss för, men vi råkade i alla fall på några av kalkbrottets invånare:


Kan du se vilken ovillig fotomodell som gömmer sig i den här bilden?


Skogssnigeln poserade inte lika ovilligt..:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: