Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

En kunskapsjunkies bekännelse...

Kategori: Studier Vårdvetenskap

Jag har en bekännelse att göra...
Nu när min käre sambo ska bli student på heltid (maskiningenjör) så har jag, som den kunskapsjunkie jag är, inte pallat att stå emot trycket, utan anmält mig till några kurser även i höst:

1. Introduktion till SPSS, 3 hp (dvs ca 2v. översatt i tid).
- SPSS är det statistikprogram jag och Helena använde för all data i vår studie, och jag känner att det vore roligt att lära sig att göra lite mer i programmet.
2. Presentation av enkätundersökningar, 3 hp.
- Kan man ju tycka att jag borde kunna nu, efter att ha gjort denna studie, men de verkar ta upp en del saker som kan vara av nytta i våra framtida föreläsningar.
3. Vårdpedagogik, 7,5 hp.
- En av våra kurskamrater i magisterprogrammet läste denna kurs för att komma upp i tillräckligt många poäng för att få sin examen, och hon tyckte att kursen var toppenbra. Jag gillar pedagogik, kan (förutom i det dagliga livet och arbetet) med all säkerhet ha nytta av det i min funktion som bashandledare.

Alla kurser är helt och hållet på distans, internetbaserade och går via tre olika universitet, nämligen Karlstad, Skövde och Göteborg, så det ska bli väldigt intressant och roligt ur många synvinklar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: