Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Host och väs

Kategori: Det dagliga livet

Jaha, jag har nu varit sjuk i en vecka, och fortfarande känns det som om jag blir sjukare för var dag som går; det bådar inte gott för framtiden..:( Jag har fortfarande väldigt svår hosta, och är oftast väldigt tät i bröstet. Hostmedicinen och inhalationerna hjälper dock lite grand.
Jag är också väldigt svullen i halsen, och har problem med andningen. Båda de här symtomen förvärras så klart också av hostan; ju mer jag hostar desto mer irriterat och svullet blir det i halsen, och desto svårare blir det att andas...
Även här lindrar de mediciner jag har fått, men det är en aning tröttsamt i längden, att hosta och hosta..:(

Sjätte dagen har gått utan att jag har kunnat prata, och jag börjar faktiskt vänja mig vid det; tro det eller ej!
Det här kanske slutar med att jag kommer ut ur min lägenhet och inte säger ett ljud, även om jag kan...
Jag har ju dock märkt, till exempel när jag var på VåC i tisdags eller infektionsmottagningen igår, att jag tror att jag kan prata mycket mer än jag faktiskt kan; min situation medför stor förvåning och munterhet hos omgivningen, men det bjuder jag på!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: