Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Vad gör DU för mänskligheten?

Kategori: Eftertanke

På radion igår hade man temat Vad gör DU för mänskligheten?

Det tycker jag är ett bra tema, ett tema som vi alla borde fundera över varje dag.
Så kom igen nu, I dare you: Vad gör du för mänskligheten egentligen?

 

Vad? Vad JAG gör för mänskligheten?
Hmm... Jag är ju sjuksköterska, det tycker jag är att göra en insats.
Dessutom är jag ju kontaktperson till R, och försöker att göra hans liv lite roligare (att jag själv får oerhört mycket tillbaks är en helt annan sak..;)).
Jag är registrerad som blodgivare, men får tyvärr inte ge blod längre på grund av de mediciner jag äter mot min migrän och Fibromyalgi..:(
Tidigare gjorde jag uppehåll så länge man var tvungen för att kunna ge blod, men det är inte längre hållbart. Hoppas dock åter kunna börja ge blod i framtiden, eftersom min blodgrupp är eftertraktad!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: