Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Road-trip

Kategori: Studier Vårdvetenskap

Idag hade jag och Helena vår första träff med vår handledare angående vår magisteruppsats. Vi var lite spända inför vad hon skulle säga; vi har ju trots allt lagt ner väldigt mycket tid och arbete på rapporten redan, men det gick bra. Det känns som om vi och handledaren förstår varandra och kan ha en öppen kommunikation, vilket är det allra viktigaste. Hon tycker att vi är på rätt väg och vi har (så klart) mycket arbete framför oss, men det är inte så mycket av det vi redan har gjort som vi behöver omarbeta; en del mindre justeringar bara...

Eftersom vädret var fint och vi har en nyinförskaffad GPS bestämde vi oss för att ta en road-trip för att testa den. Den fungerade hur bra som helst, så jag är jättenöjd!


Jag och Helena har dock konstaterat att vi snart kan skriva en hel bok om alla äventyr vi är med om i samband med våra studieresor...

Idag blev vi påkörda av en stressad Jönköpingsbo som i en rondell körde om mig på insidan och nästan fick runda min bil för att komma ut där han skulle! Eftersom det inte fanns tillräckligt mycket utrymme trots att han körde som en biltjyv (det kanske han var??) så kapade han främre vänstra hörnet = framlyktan på min bil. Det blev bara en liten buckla förutom lyktan, så vi klarade oss undan med blotta förskräckelsen, men jag tror att han repade hela sidan på sin bil, och det kan han gott ha!


Det hade kunnat gå riktigt illa...
Vi är glada att vi kom undan med blotta förskräckelsen- plåt och plast är bara materia!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: