Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Melodifestivalen 2011 del 2

Kategori: Musik

Nu är det dags igen, det blir spännande att se vad kvällens Melodifestival har att bjuda på! Här kommer mina omdömen- hårt och skoningslöst!

1. 7 Days and 7 Nights- Brolle
Jag hade till en början lite svårt för Brolle, jag tyckte att han verkade vara en dålig Elvis-Wannabe och bojkottade honom. Jag tycker dock att han har mognat och renodlat sin egen stil de senaste åren, och jag har med spänning sett fram emot hans bidrag ikväll. Låten var catchy och helt OK, men refrängen var tyvärr alldeles för mycket schlager för min smak.



2. My heart is refusing me- Loreen

Loreen är en supercool tjej med en stark och jättefin röst! Scenframträdandet är också jättesnyggt, men tyvärr är inte låten tillräckligt bra.:(



3. Ge mig en spanjor- Babsan
Babsan är ju alltid Babsan; jag tycker att hen är härligt uppfriskande!

4. Vaken i en dröm- Elisabeth Andreassen
Bettan har varit med så länge så jag tycker att hon borde ha gått i pension för länge sedan. Gammal är inte alltid äldst. Låten är förvillande lik Gabriellas sång, så jag tror inte att den skulle komma igenom antiplagieringsreglerna. Annars är den vacker- det är ju Gabriellas sång också.

5. I'm in love- Sanna Nielsen
När Sanna inledde sin karriär hade hon ju Lotta Engberg som största idol, och såg ut som en liten kopia av henne också. På senare år har Sanna dock övergivit tantlooken och tuffat till sig betydligt. Jag tror aldrig att hon har sett yngre och fräschare ut än hon gjorde ikväll! Låten är catchy och helt OK, inte min kopp te, men ändå trallvänlig.



6. Oh my God!- the Moniker
Lovely! Lite andra tongångar än de vanliga catchy schlagertonerna man är van att höra i denna tävling. Dessutom ett färgglatt, genomarbetat och snyggt scenframträdande. Jag lägger min röst på The Moniker!



7. Elektrisk- Anniela
Nej. Jag säger inte mer. Varför har hon dykardräkt med grön flytväst till??

8. Like suicide- Christian Walz
Jag tycker att Christian Walz ser ut att vara en ganska cool snubbe, tyvärr gör han ju dock väldigt mesig musik, och kvällens låt var inget undantag. Jag har aldrig förstått mig på det där med killar som sjunger i falsett...

 

Hmm... Det måste betyda att kvällens röster går till the Moniker och... Brolle.
Hur röstar DU i kvällens festival?


Nu har svenska folket röstat...

Till final: Sanna Nielsen och Brolle.
Till andra chansen: Loreen och the Moniker.

Finalplatserna kan väl inte sägas vara särskilt otippade, jag är mest glad att slippa Christan Waltz falsettsång i fler omgångar (hade han gått till andra chansen hade det ju funnits en risk att han gått vidare därifrån).
Andra chansen måste jag säga att jag är riktigt nöjd med; två coola typer som blandar upp schlagern lite :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: