Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

2011- Året som gick i ord och bild!

Kategori: Det dagliga livet


Nyårsafton 2010-2011 firades hemma hos David. Det var en mycket trevlig tillställning, med bland annat ett oförglömligt Rappakalja och hockey på TV...

Vintern 2011 drogs jag med en väääldigt långdragen luftvägsinfektion; svininfluensa, lunginflammation och akut laryngit på en och samma gång gjorde mig helt tyst i två månader, och det tog ytterligare en månad innan jag kände mig hyfsat återställd...

   
Vårterminen 2011 kämpade jag på för fullt med magisterstudien, så gott det gick utan att kunna prata, och i Juni 2011 tog jag och Helena vår magisterexamen vid Linnéuniversitetet i Växjö.

   
Sommaren 2011 var den första som jag hade hela 4 veckors semester, och inte jobbade extra någonstans. Det kändes en aning konstigt, och jag tyckte att jag var ledig jättelänge, men det kan man nog helt klart vänja sig vid..;)

Höstterminen 2011 började jag för första gången i mitt liv att på universitet studera mitt absoluta favoritämne; Litteraturvetenskap. Detta i form av kursen Gotisk litteratur och andra fasaväckande berättelser, något som har varit fantastiskt roligt!

Kort sagt så har 2011 varit ett år som har rullat på; det har inte hänt så mycket fantastiskt roliga saker, men heller inget supertråkigt; ett helt OK år, helt enkelt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: