Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Tipspromenad på Ålleberg

Kategori: Det dagliga livet

Ikväll var det hembygdens tur att ha hand om tipspromenaden på Ålleberg, så jag åkte dit för att hjälpa mina kära föräldrar och mammas väninna B-I.

När jag åkte hemifrån var det soligt och riktigt varmt, så jag hade ingen tanke på att ta med någon jacka och/eller regnkläder, trots att det vilar en förbannelse över Falekvarnas tipspromenader...
När vi kom till Ålleberg var vädret fortfarande fint, men mamma och B-I tyckte att de såg några moln i horisonten, så de bestämde sig för att ta på sig regnjackor när de skulle sätta upp frågorna på den långa rundan, nåot som visade sig vara ett klokt beslut...

Jag och pappa satte upp frågorna på den korta rundan, och gjorde sedan i ordning vid startbordet, så att de som ville kunde börja gå tipspromenaden nästan en timme tidigare än beräknat (ja ja, jag vet att vi har en tendens att vara ute i god tid, och nu var vi ju dessutom några stycken som hjälptes åt, och allt flöt på bra...); vi tyckte att när vi ändå var där, och frågorna var uppe så kunde de som ville lika gärna få börja gå. Detta resulterade i att när ordinarie starttid var inne hade nästan 60 (!) personer redan påbörjat tipspromenaden..:)


Ålleberg är ett naturreservat, och jag tycker att de kunde göra något för att snygga till stolparna som talar om detta...



   
Utsikt över Falköping.


Det börjar dra ihop sig...




Vackra skådespel på himlen!

Sammanfattningsvis så hade vi en trevlig kväll, som bjöd på både sol, regn, blixt och dunder, precis som traditionen föreskriver.
Jag hade vissa planer på att hämta R, som jag är kontaktperson till, men vädret fick mig att ändra dessa planer, och under eftermiddagen fick jag dessutom veta att han är förkyld, så det var ju lika bra! Hoppas att han kryar på sig snart, så får vi hitta på något annat istället :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: