Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

16 fästingar...

Kategori: Husdjuren

... har jag plockat från Maja i sommar!

Hon älskar att vara ute, så när hon är hos svärmor Anette och hennes man Dick på sommarbete så passar hon på att springa, smyga och klättra så mycket hon bara kan, och då blir följden att hon blir invaderad av fästingar, särskilt ett fästingår som detta. Tur att katter i alla fall inte kan få TBE, utan "bara" Borrelia och Erlichia, jag tror dock inte att det är särskilt vanligt...



Fördelen för min egen del är att jag genom att gradvis utsätta mig för dessa hemska små djur inte längre tycker att de är riktigt lika vedervärdiga, utan faktiskt klarar av att ta bort dem och titta samtidigt, vilket ju är en fördel om inte stackars Maja ska bli en nakenkatt, och det vill vi inte.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: