Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Sleepwalker

Kategori: Det dagliga livet

När jag har mycket omkring mig och är stressad/pressad så brukar jag prata i sömnen. Den här perioden har jag dock tagit det till en helt ny nivå; jag har gått i sömnen!
Andreas berättade att jag kom ut i vardagsrummet, glidande som om jag åkte skridskor och med ett stort léende över hela ansiktet frågade jag "Vem var det som kom?" Förgäves försökte han övertyga mig om att ingen hade kommit, men det fick mig inte på sämre humör, utan jag blev bara mer nyfiken. Till sist vaknade jag i alla fall, väldigt förvirrad, och bestämde mig för att det nog var bäst att jag gick och lade mig igen...

 

En dag när jag låg och sov (jag hade jobbat natt) och han kom in till mig i sovrummet låg jag med vidöppna ögon och tittade rakt in i hans kudde. När han försökte prata med mig tog det lång tid innan jag svarade, så han trodde nästan att jag hade fått en hjärnblödning, men när jag till slut svarade så låg jag bara och läste lite; kudden var alltså min bok...

 

Man kan hitta på mycket underliga och roliga saker i sömnen..:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: