Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Diskglidning

Kategori: Kroppen

Jag har en överrörlighet i ryggen som orsakar en instabilitet. Denna instabilitet orsakar i sin tur att diskarna glider iväg med jämna mellanrum, och lämnar sin originalplats. På grund av detta har jag en stor risk att få diskbråck- det är ju inte speciellt bra att diskarna glider ur sitt läge.
Den senaste tidens villervalla på jobbet har lett till att diskglidningarna har varit värre än vanligt; när jag har lagt mig för att sova på kvällarna kör nervsmärtorna ner i benen som elstötar..:(
Dessutom kan jag, när jag gör en särskild rörelse, känna hur disken hoppar i och ur sitt läge.
Hoppas att det lugnar ner sig något framöver, så att mina stackars diskar får en chans att lägga sig på rätt plats igen!

Kommentarer

  • Helly på Sicilien säger:

    Vad konstigt. Är det något du kan göra för att förbättra situationen? L måste ju träna varje morgon efter att han bröt ryggen så att muskelaturen runt ryggraden hjälper till...

    2010-04-01 | 15:12:42
    Bloggadress: http://tjejpasicilien.blogspot.com
  • Maritha säger:

    Tror säkert att min rygg också skulle bli bättre om jag tränade varje morgon, med fokus på de små djupa musklerna i ryggen, men för tillfället intalar jag mig själv att det är OK ändå... Får se hur länge det funkar..;)

    2010-04-07 | 21:13:49
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: