Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Glöggparty och kräftskiva

Kategori: Det dagliga livet

Ikväll var vi på en liten bjudning hos svärfar Kent och hans fru Catarina. Det var ett litet kombinerat glöggparty och kräftskiva, och det var jag och mina föräldrar, Andreas och hans syster Helena samt Kent och Catarina.

Med tanke på årstiden bjöds det först på lite glögg med tilltugg.


Ett vackert dukat bord med glögg och diverse tillbehör. Fästmannen, far och mor poserar glatt :)

Efter glöggen bjöds det på en jättegod köttfärspaj, och sedan var det dags för den något försenade kräftskivan. De hade satt fram två kräfthattar som dekoration, och som av en händelse så var det bara Andreas och Kent som var intresserade av att ha kräfthattar på sig; de är av åsikten att utan kräfthattar- ingen riktig kräftskiva. 

    
Sådan far sådan son..;)

Vi konstaterade att kräftorna var lika goda i december som i augusti, även om just mina sved en aning i hålet efter min utdragna visdomstand...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: