Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Strömstad

Kategori: Det dagliga livet

Jag befinner mig just nu i Strömstad, för att sommarjobba i hemsjukvården och njuta av västkusten i två veckor.
Jag bor inneboende hos en trevlig dam i 75-80- årsåldern som själv har arbetat som sjuksköterska och hennes lilla hund. Det går bra, vi märker inte av varandra, hon är mest ute- antingen i trädgården eller med hunden, och jag jobbar ju hela dagarna.

Jag har nästan ända sedan jag blev färdig sjuksköterska jobbat lite extra inom lite olika andra typer av verksamheter än den jag i vanliga fall jobbar med. Dels tycker jag att det är roligt att komma iväg och se en annan stad och en annan del av mitt yrke, och jag tror att jag ökar min flexibilitet och min förståelse för mina kollegor i andra typer av verksamheter än den jag själv arbetar inom. Kort sagt så tror jag bara att det är positivt att göra så här.

Jag har nu jobbat inom hemsjukvården i två dagar. Gårdagen var lite rörig, jag var ju här förra sommaren också, men jobbade då bara kvällar och nätter, och nu ska jag bara jobba dagtid. Jag sade till mina kollegor att säga till mig vad jag skulle göra, sedan kollade jag hitta.se och körde runt med kartan i passagerarsätet, allt eftersom jag bockade av mina hembesök och uppgifter. Jag kände mig lagom förvirrad, men det gick bra, och idag kände jag mig riktigt varm i kläderna :)


Man ser många gränder och vackra gamla hus som inte syns från gatan.


Ån spelar en synnerligen central roll i Strömstad.


När fiskmåsarna sitter stilla och är tysta så är de ju riktigt fina..;)


På väg hem efter jobbet.


Rådhuset på sin kulle.

Än så länge har jag haft tur med vädret; det har varit soligt och runt 20 grader varmt, så hoppas jag att det fortsätter :)

Kommentarer

  • Helly på Sicilien säger:

    Vad kul det låter :) Hoppas du kommer ha det bra under resten av tiden oxå. Kram

    2010-08-04 | 14:07:06
    Bloggadress: http://tjejpasicilien.blogspot.com
  • Maritha säger:

    Ja, det är faktiskt riktigt roligt :) Hoppas och tror att det fortsätter så. Kram

    2010-08-04 | 19:32:07
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: