Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

100805

Kategori: Det dagliga livet

Vädret har varit mycket märkligt idag, minst sagt skiftande- ena stunden molnigt, andra stunden solsken, sedan kolsvart och åska, sedan sol igen osv osv...

Förmiddagen var ganska lugn, men på eftermiddagen var det en hel del att göra. Det märks nu när jag har varit här ett tag att vårdtagarna har lärt känna mig lite mer och fått förtroende för mig. De öppnar sig alltmer för varje besök, kommer med frågor och berättar vad som tynger dem och vad de oroar sig för. Ibland kan jag ju då genast ge lugnande besked, och ibland måste jag kontakta någon annan mottagning/vårdgivare som vårdtagaren är knuten till, för att fråga om de kan ge bättre besked- det kan gälla ett återbesök, medicinändringar, olika symtom osv. I vilket fall så brukar vårdtagarna tycka att det känns skönt att jag bryr mig, och att jag anstränger mig för att ta reda på närmare besked om vad som gäller. De vet också att jag kommer att  vara här varje dag i 14 dagar, så de känner en viss trygghet i att jag inte plötsligt kommer att vara ledig och borta i flera dagar.


Rollatorer verkar vara stöldbegärliga här i Strömstad- detta är en vanlig syn.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: