Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Pollenallergi

Kategori: Kroppen

Sedan en dryg vecka tillbaks har jag besvärliga problem med pollenallergi: Svullna, röda och kliande ögon, täppt, rinnande och svullen näsa, obstruktivitet/täta luftrör samt urticaria/utslag som dyker upp på alla möjliga och omöjliga ställen. Förutom ovan nämnda svullnader kan jag även plötsligt svullna upp både här och där...
Hittills har jag använt mig av vad jag har hittat i skåpen där hemma, men igår var jag äntligen på apoteket och shoppade:


LIVOSTIN oční kapky 4ml   Livostin spr.nas.1x10ml/5mg (nosní sprej)
Livostin ögondroppar och nässpray- kan verkligen rekommenderas!


Cetirizin antihistamin i tablettform- om plånboken får råda.


Bricanyl turbuhaler.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: