Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Knäkatt

Kategori: Husdjuren

Som en del av er vet så har vi två katter: Maja och Teal'c. Det har blivit så att Teal'c tyr sig mest till mig och Maja gillar Andreas bäst. Vi har medvetet klappat och gosat lika mycket med dem båda, men det har blivit så ändå. Maja kommer med jämna mellanrum ändå fram till mig och vill bli klappad, men det är ytterst sällan hon vill vara hos mig någon längre stund. Med ett undantag: När jag sätter mig i stolen vid datorn hinner jag knappt slå ner min egen rumpa innan hon står där och vill ligga i mitt knä. När mina ben sedan somnar, och jag vill byta ställning blir hon jättesur, biter mig (löst) i armen, blänger argt på mig och springer iväg...

Det är underligt det där; hon vill aldrig ligga i mitt knä när jag sitter någon annanstans, men just i den stolen kommer hon alltid och vill ligga där...

Kommentarer

  • Ida säger:

    Härligt med djur som har stark personlighet = ) Mer kattbilder!!



    Kram.

    2009-09-18 | 18:02:27
    Bloggadress: http://idasaidas.blogspot.com/
  • Maritha säger:

    Verkligen, det har utan tvekan båda våra :) Kom på idag att det var ett tag sedan jag lade upp några kattbilder nu, det kommer fler.

    2009-09-18 | 18:56:43
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: