Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Ledig helg!

Kategori: Det dagliga livet

Har faktiskt, tro det eller ej, varit ledig hela helgen! Efter att ha varit inne sju helger i rad känns det smått otroligt, nästan som en semester! Igår var vi hemma hos Jennie och Johan, det var trevligt, men eftersom jag har ME/CFS på besök så var jag väl inte alltför social; satt till sist och halvsov i soffan, så när de andra gick vidare ut åkte jag hem och sov! Tråkigt, men så är det tyvärr.
Jobbade ju kväll + dag i förra veckan, och tycker att jag har mer känningar efter det också, av både Fibromyalgi och ME/CFS. Får se i december, då jag har lagt ca 4v dag/kväll och ska ha en student. Mår jag extra dåligt då så är det bara att inse en gång för alla; min kropp trivs bäst med nattjobb! D
et ska nog inte bli alltför svårt att önska en nattjänst framöver, när vi ska gå över till fast schema... De flesta vill ju trots allt jobba dagtid


Kommentarer

  • Jennie säger:

    Du missade ju inte direkt någonting ute. Krikelin är inte längre något favoritställe kan man lugnt säga. Och vad slitet och nedgånget det har blivit. Hoppas du är piggare nu.

    2009-10-26 | 09:09:15
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se/
  • Maritha säger:

    Nej, de gånger jag har varit där de senaste åren har jag kännt mig en aning överårig... Det känns som om de har gjort sitt lite nu, när de inte längre får ha "uteserveringen" kvar. Det kommer nog inte att finnas kvar länge till.

    Så länge jag inte gör någonting så känner jag mig OK, annars blir ju både ME och Fibromyalgin värre på höst/vinter, när kylan och mörkret kommer :(

    Får väl snart ta mig i kragen och ringa VåC, så att jag kan få prova de andra medicinerna, jag börjar bli en aning less på det här nu!

    2009-10-27 | 06:14:16
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: