Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Besök på VåC

Kategori: Sjukvård

Idag var jag på den nya vårdcentralen för första gången. Från första oktober har det öppnat ett antal nya privata vårdcentraler här i sta'n, och jag valde en av dem. Första besöket var myckett positivt, men den läkare jag träffade jobbar inte där i vanliga fall, så det återstår att se hur de övriga är, annars får jag väl byta till hans ordinarie vårdcentral :)
Han konstaterade att jag har bihåleinflammation och skrev ut antibiotika och diverse slemhinneavsvällande mediciner. Dessutom får jag äntligen prova de mediciner mot Fibromyalgin som de rekommenderade på Gottfrieskliniken :) Hoppas och tror att de  kommer att ha effekt!

För övrigt så har min huvudvärk blivit mycket bättre sedan jag fick glasögonen :) De sista dagarna är det bara bihåleinflammationen som har spökat.

Kommentarer

  • Ida säger:

    Krya på dig!

    Kram.

    2009-11-21 | 08:56:52
    Bloggadress: http://idasaidas.blogspot.com/
  • Maritha säger:

    Tack så mycket!

    Kram.

    2009-11-22 | 03:27:46
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/
  • Johan säger:

    Det här är kanske nånting att läsa för dig. Gå till biblioteket och få fulltexten.

    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20486862

    2010-06-07 | 23:39:49
  • Maritha säger:

    Johan: Tack för tipset! Ska absolut kolla upp fulltexten!

    2010-06-07 | 23:50:38
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/
  • robinhood säger:

    Hejsan, jag skickar denna kommentar till lite olika bloggar som jag skulle vilja få en åsikt av.



    Jo, jag har en fråga i min blogg där jag undrar vilken kategori som folk tycker att jag ska updatera mest i för att dom ska komma tillbaka och läsa varje dag..



    Jag skulle uppskatta om du svarade och gärna motiverade om du orkar och har tid, och om du aldrig sätt min blogg så får du gärna kolla lite snabt i några olika kategorier i min blogg och bara se vilken du gillar mest.



    Bäst motivation får självklart en länkning om så önskas.

    Fråga gärna om åsikter om din blogg, för svarar gärna!



    Kram på dig! // robinhood.

  • Maritha säger:

    Hej!

    Roligt att du hittade till min blogg, kommentera gärna mer om det är något du har tankar/synpunkter/åsikter om- det är alltid lika roligt!

    När det gäller uppdateringen av din blogg så håller jag med ovanstående talare, en blandad kompott är alltid roligast/mest intressant, och håller intresset vid liv. Personligen så är jag (uppenbarligen) inte särskilt förtjust i "dagens outfit" generellt sett, men du verkar ha en skön stil, och då kan det vara roligt ibland, men inte för ofta.

    Nog svamlat från mig..;)



    2010-06-09 | 00:19:41
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: