Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Morgonpromenad

Kategori: Det dagliga livet

Hoppas hoppas att det blir hyfsat fint väder imorgon bitti, så att jag kan återuppta mina älskade morgonpromenader runt Karstorpssjön efter jobbet, innan det är dags att åka hem och sova!
Eftersom jag får ont i lederna när det är kallt ute så har morgonpromenaderna fått ligga på is (!!) ett bra tag nu, men nu hoppas jag att det snart blir lite varmare, så att även jag kan ge mig ut och promenera på morgonen! Det är så skönt att ta en lagom lång promenad i vacker natur när man har jobbat närmare 11 timmar- då sover man gott när man kommer hem sedan!

Tillägg 090516 kl: 19:00: Jag var en aning skeptisk när termometern bara visade en plusgrad när vi började med morgonarbetet vid 05:30 imorse, men när klockan närmade sig 08:00 och jag hade jobbat klart hade temperaturen stigit till behagliga 8 grader och solen sken från en klarblå himmel, så det blev en härlig promenad runt Karstorpssjön i underbar prunkande och blommande natur!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: