Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Sven-Ingvars

Kategori: Musik

I eftermiddag/kväll har jag som tur är mått mycket bättre.
Kvällen har tillbringats i egenskap av kontaktperson och i sällskap av mor, far farbror samt två vänner till mamma och pappa. Vi var och tittade på Sven-Ingvars. Säga vad man vill, även om det inte precis är min typ av musik så kan man inte säga annat än att de är duktiga musiker! Att Sven-Erik dessutom har hållit på i musikbranschen i 53 år tycker jag är en prestation i sig! Han har ju inte alltid tagit så bra hand om sig, men nu verkade han vara i bättre form än på länge. Minns senast jag såg honom, på Diggillooturnén för några år sedan, och han var så redlöst berusad att han nästan fick ledas av scen... Det var i samma veva som han åkte dit för rattonykterhet, och det verkar faktiskt som om han har tagit tag i sina problem sedan dess; bra gjort Sven-Erik!



De gamla klassikerna spelades i nya tappningar; det var blues, jazz, bluegrass, rock samt spanska och hawaiianska rytmer...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: