Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Robinson 2009

Kategori: Nöjen

Så var det igång; Robinson 2009. Det har pratats om hur det skulle bli tuffare än någonsin, men med tanke på att de har sagt så varje år var jag och mina vänner skeptiska när vi bänkade os framför TV'n.
Vi blev positivt överaskade; inte en vit sandstrand så långt ögat nådde, för att citera Jennie: "det är skitigt, blött och deprimerande- det är precis som det ska vara!" Robinson ska inte gå ut på att sola på en sandstrand, det ska vara en utmaning, det ska vara på liv och död! Eftersom jag var tvungen att åka till jobbet hann jag bara se halva första avsnittet, men det är redan några oförglömliga händelser och replikskiften som satt sig, som tex när de påstridiga tjejerna röstade ner punkaren och bestämde att de skulle riva huset, för att bygga ett nytt nere på "stranden"- bara för att upptäcka att den hamnade under vatten när tidvattnet kom in!

"Det är ett hus däruppe, men vi håller på att riva det."
"Va'?! Varför då?"
Ja, det kan man ju undra..."

Alla deltagare tänker inte så långt, får jag lov att säga...

Nästa incident var ju när några i gänget kom på den geniala idén att äta musslor, tagna från ett träsk, fulla med lera...
Musslor som är oerhört riskabelt att äta även under rena förhållanden, och ofta orsakar matförgiftningar; hur kommer man på tanken att äta dem direkt ur ett träsk fullt med lera???

De vita stränderna med palmer och kokosnötter lyser med sin frånvaro i årets ?Robinson?. I stället tvingas deltagarna kämpa för sina liv i ett ogästvänligt träsk.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: