Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Vem borrar i fem timmar i ett hyreshus?!

Kategori: Det dagliga livet

Efter att ha jobbat föregående natt kom jag hem ganska pigg, men ändå med en längtan efter sängen. Tittade på TV en stund innan jag gick och lade mig. Då började det; någon av grannarna alt. hyresvärden satte igång att borra! Det lät som om de var ute i trappuppgången och borrade; det ekade och väggarna skakade i hela huset! Det hade väl ändå inte varit några större problem, om det inte hade fortsatt ända fram till kl: 13:00! Vem håller oavbrutet på och borrar från kl: 08-13?!
Jag och David hade bokat boxningstid, men när jag inte hade kunnat sova någonting och klockan var 13:00 insåg jag att det inte fanns en chans att jag skulle kunna göra det; jag behöver lite mer än 2-3 timmars sömn per dygn...  Det hela slutade med att Andreas tog min plats på boxningen istället, medan jag låg hemma och försökte sova. Det blev inte precis lättare av den sprängande huvudvärk jag fick av det förbannade borrandet!
Nåväl, jag sov några timmar i alla fall, men jag känner mig fortfarande groggy, så jag hoppas att det blir lagom mycket att göra inatt, så att natten går fort. Är tacksam över att jag sedan är ledig en dag!

För övrigt så har jag känningar i "muskelkorsetten", efter gårdagens Pilatespass :)
Imorgon väntar afrodans!

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Usch jag känner igen det där med borrandet. Alltid är det på olämpliga tider också. Men det är väl sånt man får stå ut med när man bor i hyres antar jag

    2009-01-22 | 13:45:37
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se/
  • Maritha säger:

    Jo, det är väl så..:(

    Längtar efter att bo i hus!

    2009-01-22 | 21:33:53
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: