Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Tjejkväll och minnenas afton

Kategori: Det dagliga livet

Igår var jag oerhört trött hela dagen, antagligen berodde det på att jag hade ett ordentligt sömnunderskott, då jag bara sov ca 4h två nätter i rad dessförinnan. Jag hann i alla fall plocka i ordning lite i lägenheten, åka och handla och piffa till mig lite innan Désireé och Ingela ringde på dörren. Jag hade varit förutséende och satt upp dörren, eftersom den låses automatiskt ca kl: 19, men någon ordentlig granne hade typiskt nog tagit bort den, så mina stackars vänner fick stå utanför och frysa i en kvart innan någon granne kom eller gick, så att de kunde smita in.
Vi hade en trevlig kväll; pratade, drack lite vin/öl/groggar och snacksade innan det var dags att bege sig in till Minnenas afton, som dagen till ära hade tema "back to the 90's". Det var mycket folk, nästan lite väl mycket; det är ganska svårt att dansa när man hela tiden får armbågar i sidan, blir trampad på tårna och, som grädde på moset, plötsligt befinner sig med ansiktet inne i någon annans svettiga armhåla... Nice?!
Vi stötte på ytterligare en fd arbetskamrat som var på ett strålande humör!
Sammanfattningsvis hade vi en väldigt trevlig kväll, det är kul att umgås bara tjejerna ibland, utan karlarna!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: