Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Armhävningar?!

Kategori: Träning

Dagen har spenderats på olika möten.
Efter det sista mötet begav jag mig direkt till Nautilus, och kvällens boxningspass. Det var stenhårt och jättekul, som vanligt! Jag börjar faktiskt känna att vi har tränat det relativt regelbundet ett litet tag nu; man börjar få in teknikerna hyfsat och blir trött men inte längre döende efter ett pass. Kul när man märker resultat! Inom ett område märker jag dock inga som helst resultat, snarare blir jag om möjligt sämre och sämre, och det är armhävningar. Utan att överdriva skulle jag sträcka mig till att kalla det min akilleshäl. Därför ska det nu bli ändring på det. Min plan är att göra X antal armhävningar, sit ups och rygglyft varje morgon, vad tror ni om det? Då borde jag väl lära mig att göra de där förbaskade armhävningarna till slut?!

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Jag är också riktigt dålig på armhävningar. Det är som att jag är för klen för min egen kropp. Liksom jag är ju rätt stor i kroppen men musklerna iaf på överkroppen är alldeles för klena :p

    2009-02-04 | 20:32:28
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se/
  • Maritha säger:

    Jag tror/ intalar mig själv att det handlar mycket om teknik och vana... Fast egentligen känner jag också igen det där med klena muskler på överkroppen, känner det idag, efter gårdagens powerpass :) Jag tycker att David borde kunna lära mig, han är grym på armhävningar, men han bara skrattar..:(

    2009-02-05 | 20:57:21
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: