Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Ljusparty och annat

Kategori: Det dagliga livet

Jag lever fortfarande, saknar bara inspiration att skriva...

I tisdags hade jag i alla fall ljusparty. Det var en trevlig tillställning med trevligt folk och härliga dofter :)
I dessa mörka tider kan man inte tända för många ljus, och inget livar upp mer än ett (eller flera) härliga väldoftande ljus vid en god bok eller framför ett bra, avkopplande TV-program!
Nu längtar jag bara tills de nya ljusen kommer, så att man kan njuta av nya härliga dofter!

Nu läsa lite innan sängen väntar. Jag gör nu sista helgen med nattarbete innan jul, känns spännande... Det var ett bra tag sedan jag jobbade så mycket dagar och kvällar som jag kommer att göra nu (läs: flera år...). Jag brukar ha väldigt svårt att sova när jag har jobbat kväll, det var en stor anledning till att jag började jobba mest nätter; 3-4h sömn/natt blir för lite i längden... Nu har jag i alla fall försökt att lägga varannan kväll/dag så mycket det går, så att jag får regelbundna sovmorgnar. Tror att det är den bästa strategin för min del, men det återstår att se.

På måndag får jag en ny student, det ska bli roligt! Eftersom jag har jobbat mest nätter så var det ett bra tag sedan jag hade en student nu, nästan exakt ett år tror jag, när jag tänker närmare på saken...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: