Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Hemma igen, med blandade känslor...

Kategori: Det dagliga livet

Dagen innan jag och Andreas åkte till Sicilien (dvs förra söndagen) blev min farfar svårt sjuk och blev tvungen att åka in till sjukhuset. Hans hjärta är väldigt svagt, och han var riktigt dålig, så det gjorde ju att känslorna inför resan var minst sagt blandade... Hur som helst så har det gått bra, och han är väl så stabil han kan bli för tillfället. Imorgon ska det bli vårdplanering, det vill säga att det kommer personal från kommunen som sitter ner med personal från sjukhuset, farfar och anhöriga och planerar vilken hjälp och vilka hjälpmedel som behövs inför att han ska komma hem. Det ska bli riktigt spännande att sitta på den här sidan av en vårdplanering; jag brukar ju sitta med från sjukhusets sida, och tala om vilken hjälp patienten har behövt när han har varit där... Jag har diverse önskemål, så det ska bli spännande att se vad de säger, får väl åka dit en stund innan så att jag hinner prata med farfar innan..;)

På Sicilien hade vi det trots allt jättebra; varmt och skönt och mycket sol, bad och shopping :)
Bilder från resan kommer senare, Andreas har kvar kameran där borta...

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Hoppas det löser sig till det bästa för din farfar. Kul att ni hade det bra på Sicilien. Fast kan det vara annat än bra där? =). Jag har bara jobbat och jobbat. Men vi var på minisemester i Stockholm och det var kanon.

    2009-08-20 | 14:39:11
    Bloggadress: http://halypso.blogg.se/
  • Maritha säger:

    Ja, det får vi väl tro, det är ju som det är..:(

    Nej, jag tror inte att man kan ha det annat än bra på Sicilien... Fast får ett par år sedan när vi var där så åskade och regnade det varje kväll och var gräsbränder på dagarna, så det får väl trots allt räknas som mindre bra? Det låter bra att ni har hunnit med lite ledighet i alla fall, man behöver komma bort lite ibland! Vi får ta och hitta på något roligt snart!

    2009-08-20 | 21:08:43
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: