Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Äta granbarr? -Kittlar dödsskönt i kistan!

Kategori: Debatt

Tydligen har det stått mycket i tidningarna på sistonde om människor som har ätit grankvistar, och av en eller annan anledning råkat svälja fel, och fått ner kvisten i lungan, där den har legat en kortare eller längre tidsperiod. För tidigare personer har det hela tydligen slutat lyckligt, så igår kände sig Pierre Åkerblom tvungen att tala ut i Aftonbladet om sitt "14 år långa helvete"

- Nu, efter att jag läste om Ingegerd, vill jag berätta att det inte är en solskenshistoria för mig. Jag är förbannad och vill ha upprättelse för alla år jag varit sjuk.

Jaha? Vem tvingade honom att äta grankvistar? Vem täppte till matstrupen på honom, och orsakade att han svalde fel? Vem ska ge honom upprättelse?

Från min synvinkel får han helt enkel skylla sig själv; han kom själv den smarta idén att grankvistar var rika på C-vitamin, och därför var bra att äta. Det var han och ingen annan som fick en hostattack och satte i halsen. Vem försöker han skylla på? Hade jag varit så klantig så hade jag talat tyst om det, kanske berättat det som en pinsam historia för de närmaste vännerna, men absolut inte gråtit ut i kvällstidningarna över "förlorade år".

Han hade en grankvist i lungan- so what? När skriver kvällstidningarna atiklar om MS-sjuke Sture, som fått lunginflammation för att han svalt sin mat fel? Det händer (troligen) betydligt oftare än Pierre sväljer sin "mat" (grankvistarna) fel...

Det här med att tala ut i kvällspressen blir aldrig bra, vare sig det handlar om att svälja fel när man äter eller att bli biten i könsorganet...

Skottskadad 1990 var Pierre Åkerblom på en överlevnadskurs o
Pierre visar ledsen upp bilderna på grankvisten...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: