Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Vem är jag?

Kategori: Eftertanke

Jag är en person med väldigt starka åsikter om saker och ting, och jag kan inte hålla tyst när jag ser något som jag tycker är fel. Jag tycker inte ens att man ska hålla tyst när man ser någonting som man tycker är fel.
Jag gillar att vidga mina vyer, tycker om att lära mig nya saker och att diskutera/debattera saker och åsikter med likasinnade. De ämnen som diskuteras ska vara angelägna ämnen, ämnen som känns viktiga, men som av en del kanske kan uppfattas stötande eller rent av skrämmande. Ibland kan detta rent av göra samtalsämnet ännu roligare..;)
Av naturliga orsaker kan dessa diskusioner bli ganska engagerade och hetlevrade...
Jag är ganska envis, men tror ändå att jag kan byta åsikt om någon för fram ett argument som är bättre än mitt.

Av dessa orsaker så trivs jag bäst ihop med andra som är någorlunda lika mig; det måste vara människor som kan diskutera allt mellan himmel och jord, och inte blir rädda för hetlevrade diskussioner om "känsliga" ämnen.
Jag har svårt att umgås med människor som är alltför känsliga, och tar illa vid sig om man har olika åsikter, eller säger emot dem; jag vill kunna diskutera och debattera kring olikheterna!
Man kan vara goda vänner även om man har olika åsikter i en del frågor; det är mångfalden som berikar!
Jag klarar inte att tänka efter innan jag pratar, och väga varje ord på guldvåg; jag måste få säga vad jag tycker om saker och ting.

När jag hamnar i en ny situation, med människor jag inte känner, så kan jag tvärtom vara väldigt tystlåten och tillbakadragen, och kan säkert uppfattas som blyg och lite tråkig av många.

För mig säger musiksmak, filmsmak och stil väldigt mycket om en person.
Jag har själv svårt för klassiska komedier och "humorprogram" på TV; det tilltalar mig helt enkelt inte.
Den ende komiker som jag verkligen gillar är Magnus Betnér; de andra är mest tramsiga.
Jag vill ha samhällskritik och skinn på näsan!
Jag vill lyssna på musik som förmedlar en känsla och/eller ett budskap; genren spelar mindre roll, det ska vara magnetiskt!

Vem är du?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: