Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Ny medicin

Kategori: Sjukvård

Det blir inget besök hos neurologen för min del; de har inte resurser att ta emot personer med huvudvärk, hur svår den än är, om den inte beror på hjärntumör...
De hade i alla fall skrivit ett svar till min doktor, med förslag till behandling. Jag ska börja med en ny medicin, som komplement till betablockeraren. Denna medicin hjälper mot både migrän, spänningshuvudvärk och läkemedelsorsakad huvudvärk. Ofta får man en kombination av alla tre när man haft mycket huvudvärk under en längre tid, så det låter ju bra. Denna medicin ska jag sedan trappa upp under en längre tid, och samtidigt ska jag förhoppningsvis kunna trappa ut Citodonet.

Givetvis påpekade han även att det inte är bra för kroppen att jobba natt någon längre tid, och det har jag ju redan börjat att åtgärda, så det var ju bra...

Hoppas att det funkar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: