Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Hårfärgning

Kategori: Det dagliga livet

Igår kväll kom jag mig äntligen för med att färga håret.
Efter mycket funderande fram och tillbaks valde jag den rödvioletta färgen som jag köpte billigt på ÖoB för ett bra tag sedan.
Jag har fortfarande inte bestämt mig för hur jag tycker att det blev, men jag tror att jag tycker att det blev ganska bra.
Som väntat blev det inte som det var tänkt (!!!).
Med tanke på att jag hade en ganska fet utväxt, och resten av håret hade en urblekt svart nyans så är håret närmast rötterna rödviolett, medan topparna ser mer svarta ut. Som helhet inbillar jag mig att det ger en spännande slingad effekt...

Kommentarer

  • Candy säger:

    Det gör det ju också. Rödviolett = fett coolt. ^_^

    2008-10-21 | 14:51:07
    Bloggadress: http://istillbite.blogg.se/
  • Maritha säger:

    Funderar på att satsa på den färgen ett tag, så kan det svarta successivt gå ur, och håret bli allt mer rödviolett... Det är roligt med lite färg nu i höstrusket!

    2008-10-21 | 16:11:55
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: