Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Grupparbete

Kategori: Studier Vårdvetenskap

Imorgon har vi gruppredovisning i akutsjukvårdskursen. Vår redovisning ska handla om Ambulanssjuksköterskans arbetsmiljö, och som tur är så har vi en kille i vår grupp som arbetar vid ambulansen. Han hade redan från början ganska klart för sig vad som borde vara med, vilka arbetsmiljöproblem de har osv, och det underlättade givetvis enormt mycket för oss andra.

Vi ska även lämna in en skriftlig rapport över vårt arbete, och jag tog på mig arbetet med att läsa igenom allas enskilda arbeten, sammanfatta dem och skriva ihop dem till ett enda enhetligt arbete.
Jag tycker att sådant är roligt, och har ganska lätt för det, även om det tar en massa tid.
Jag räknade ut att drygt 10h lade jag på att skriva ihop det här arbetet, och då räknar jag bara sammanfattningen, inte allt arbete jag lade ner innan på att läsa igenom mina rapporter, och sammanfatta dem.
De andra i gruppen verkade i alla fall nöjda, de kom med en del mindre justeringar, men tyckte på det stora hela att det var jättebra. Det känns alltid kul; hade ju varit mindre roligt om de var missnöjda med större delen...
Extra kul var det eftersom jag var tvungen att sammanfatta det hela ganska grovt; vi hade skrivt 14 sidor, som skulle komprimeras ihop till 4 sidor...
Jag lyckades i alla fall, utan att någon tyckte att jag hade sammanfattat för mycket, utan jag fick med väsentligheterna.

Idag har vi träffats och gjort en grovskiss till vårt powerpoint-presentation. Några av de andra skulle fortsätta med finliret, men jag var tvungen att åka hem och sova eftersom jag jobbar både föregående och nästkommande natt.
Vi gick även igonom arbetet, och bestämde vem som ska säga vad vid presentationen.
Det är inte lätt eftersom vi är några som gärna pratar lite mindre, medan andra gärna pratar lite mer, och det står tydligt i anvisningarna att det är viktigt att alla är aktiva under presentationen.
Jag hade gärna sluppit att prata annars, och nöjt mig med att skriva...

                                  Skuggad ambulans

Kommentarer


Kommentera inlägget här: