Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Bonde söker fru...

Kategori: Det dagliga livet

Måste ju bara skriva ett inlägg om Bonde söker fru, som jag tycker verkar mycket lovande så här långt.
De har hittat en bra blandning av bönder; jag tror att detta kommer att bli den bästa säsongen hittills!

Mina tankar om bönderna:

Hanna Verkar vara en rar tjej, med skinn på näsan.
TUFFT att som 21-åring driva ett eget lantbruk, och dessutom exponera sig så i TV!

Peter Verkar vara en väldigt bra kille, med bra värderingar och ett trevligt sätt. Han vet vad som är viktigt i livet!
Många pratar om hans homosexualitet, säger att "Ska vi ha med sådana i TV nu, och vara tvungna att se på när han försöker träffa en man?!" Det är så vårt samhälle ser ut, och jag tycker att det är BRA att TV speglar verkligheten, och visar en mix av olika människor! Om något ska man väl klaga på programmets namn, som inte stämmer in på 50% av deltagarna; det hade man kunnat ändra...

Magnus tyckte jag först verkade vara en trevlig kille, men ju mer man ser av honom så verkar han mest bara falsk och plump. Ta gårdagens fiasko som exempel; han inleder med att prata inför kameran om att "Hon har ju glasögon och är lite smårund" och säger sedan till tjejen att "Du är lite knubbigare i verkligheten än på bilderna"
Vad är det att säga till någon man inte känner?! Att dessutom tillägga att det kan man ju lätt fixa till gjorde ju inte det hela bättre...   
Hade jag varit den tjejen så hade jag snabbt tappat intresset för honom, inte bara för kommentaren i sig, men det säger ju ganska mycket om honom och hans förmåga att uppföra sig. Man borde väl ha anat oråd redan i början, när han tyckte att det var tråkigt att tjejerna inte hade skrivit sina BH-storlekar i breven, men då lät det mest som en konstig kommentar. Sammantaget så talar detta för att han är en väldigt utséendefixerad och ytlig person, som anstränger sig för att uppfattas som charmig och trevlig.

Per verkar vara urtypen för en riktigt "bonnig" bonde. Han har sin egen charm, men är absolut inte i närheten av attraktiv enligt min smak. Roligast är på speeddejten när han träffar en tjej som är väldigt filmintresserad, hon gillar japansk, fransk och spansk film väldigt mycket.
Pers kommentar är "Ja, jag gillar mest Stefan och Krister... Från Falkenberg."
Jag skrattar bara jag tänker på det; snacka om att komma från olika världar!

Foto: TV4

Måste bara kommentera den sk "brandolyckan" också... Det vet väl minsta småbarn att man aldrig ska spruta på någon antändbar vätska på en eld eller glöd, just därför att det kan flamma upp och/eller orsaka en explosion?!
Sedan vet jag också att främst killar gärna gör det ändå, men det är ju ren dumhet!

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Har bara sett några glimtar då och då men jag tycker också den där Magnus verkar lite plump. Om man tycker någon är för knubbig eller har för små brsöt kan man väl bara hålla käften om det och sen välja någon annan. Finns väl ingen som helst anledning till att vara ärlig som bara leder till att folk blir sårade. Ärlighet varar inte längst i alla fall.

    2008-10-23 | 12:05:44
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se/
  • Maritha säger:

    Nej, visst ska man vara ärlig, men jag ser inte heller någon mening med att vara ärlig in absurdum, och såra människor i onödan.

    Som sagt; han hade väl bara kunnat hålla tyst, och sedan valt andra!

    2008-10-23 | 12:18:28
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: