Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Ullared, bad och Dr House...

Kategori: Det dagliga livet

Dagens har spenderats i Ullared, jag har denna dag kompenserat för flera års utebliven shopping.
Lite kläder blev det, både till mig och Andreas, några julklappar och födelsedagspresent till Andreas, samt diverse hygienartiklar och annat smått och gott som är bra att ha.
Det fynd jag är mest nöjd med är helt klart en mobilladdare som jag köpte för 49:95, normalpris brukar vara 249:90.
Behovet var stort, eftersom Maja har kommit på att hon tycker att det är roligt att tugga på sådana lagom tunna sladdar. Hennes favoritleksak för tillfället är en sladdbit på ett par decimeter som hon gnagt av från den gamla mobilladdaren...
Det blir till att gömma den nya noggrant!
Jag tycker faktiskt att det är riktigt roligt att strosa runt och titta i sådana stora varuhus, där man kan titta på lite av varje, och hitta det mesta man kan tänkas behöva. Att enbart gå i renodlade klädaffärer tråkar ut mig något enormt; därav min uteblivna shopping. Nej, jag vill ha variation och omväxling!

Kvällen avslutades i den underbart sköna tempererade rehabbassängen på Odenbadet i Falköping, tillsammans med Roger som jag är kontaktperson till och ett gäng till från FUB. Härligt! 
Enda nackdelen var att det blev en chock när man kom upp från den sköna bassängen; det kändes det så kallt i luften att man bara skakade av kylan... Det blev en riktigt varm dusch efteråt, för att få upp värmen igen!

Nu är det dags att kura ihop i soffan under en pläd med en kopp te, tända ljus med doft av vita snöbär och titta på kvällens inspelning av Dr House...

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Åh Ullared dit vill jag också åka. Men Johan, hnom får jag aldrig med dit igen. Avsky är nog ingen överdrift för att beskriva vad han känner för Ge-Kås =)

    2008-11-26 | 14:16:38
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se/
  • Maritha säger:

    Kan tänka mig det, det är ju ett ställe som är en aning hysteriskt..:)

    Jag åkte med min mamma och en kompis till henne, vi tog faktiskt en bussresa, och det var riktigt bra! Att inte behöva köra i snö och is utan kunna sitta och slappa på bussen är ju ganska skönt.

    Vi kan ta en tur framåt våren!

    2008-11-26 | 15:54:51
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: